Evenement: BCMB Vakdag 2017

Op 24 mei heeft Mijn Organisator een evenement georganiseerd voor haar opdrachtgever, BCMB. Dit evenement, BCMB Vakdag, vond plaats in Hotel Van der Valk in Houten. Ruim 200 professionals kwamen bijeen om kennis en inspiratie op te doen met elkaar. De gasten waren cliëntondersteuners van mensen met een beperking.

Setting

Het evenement werd geopend door dagvoorzitter van deze vakdag, Marianne Veth. Zij is zelfstandig ondernemer en oprichtster van Zorg Met Elkaar.

Na het welkomstwoord volgde een Algemene Leden Vergadering. Frans de Vijlder verzorgde een toespraak met als onderwerp: “De nieuwe sociale professional”.

Na een korte pauze volgde er een gezamenlijke luxe lunch. Na de lunch waren er 2 plenaire sessies waar de deelnemers zich voor hadden opgegeven.

  1. “Het nieuwe samenwerken” door Rick Kwekkeboom*
    (*Rick Kwekkeboom is lector Community Care bij de Hogeschool van Amsterdam)
  2. “5 factoren om met meer plezier meer ondernemend te werken” door Anneke Krakers.
    (Anneke Krakers is maatschappelijk werker en jarenlang directeur geweest van Welzijn Buren. Nu werkt zij met welzijnsorganisaties en professionals die willen ondernemen maar absoluut niet met zichzelf te koop willen lopen)

Na een korte pauze begon het interactieve gedeelte. Voor het interactieve gedeelte van dit evenement konden de deelnemers kiezen uit een plenaire workshop van Lydia Janssen* of kiezen uit 12 verschillende rondetafelgesprekken.

*Lydia Janssen is als zelfstandig adviseur en opleider gespecialiseerd in recht en (jeugd)zorg. Zij verzorgt veel scholing over jeugdzorg, de positie van ouder en kind, privacy, beroepsgeheim en dossiervorming in het sociale domein.

De rondetafelgesprekken liepen in 2 aparte sessies gelijk aan de plenaire workshop van Lydia Janssen. Iedere deelnemer kon bij 2 verschillende ‘thematafels’ aanschuiven om in gesprek te gaan met vakgenoten.

Na het interactieve gedeelte werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel.

Evenement organisatie en voorbereiding

Voor dit evenement heeft Mijn Organisator de volgende taken uitgevoerd:

  • Een custom made webgedeelte gerealiseerd in de look-and-feel van haar opdrachtgever
  • Een forum aangemaakt speciaal voor de deelnemers aan dit evenement
  • Een custom made registratiesysteem aangemaakt. Hier konden deelnemers zich te laten registreren en een keuze te maken tussen de verschillende onderdelen van de Vakdag. (Wanneer een thematafel “vol” was geboekt verdween deze tafel automatisch uit de keuzelijst)
  • Autoreply met bevestiging aangemaakt. Ook hier wederom in de look-and-feel van de opdrachtgever
  • Entreetickets voor het evenement ontworpen voor deelnemers welke automatisch werden aangemaakt na registratie
  • Draaiboek aangelegd voor het gehele evement
  • Naambadges aangemaakt voor iedere deelnemer. Natuurlijk custom made in de kleuren van opdrachtgever. Op iedere naambadge was het individuele dagprogramma van de deelnemers gezet
  • Ontvangst, registratie en begeleiding van de deelnemers, gastsprekers
  • Aankleding van de locatie geregeld in samenwerking met de locatie
  • Een flyer gemaakt in de look-and-feel van de Vakdag welke iedere deelnemer bij binnenkomst persoonlijk kreeg overhandigd
  • Zaalindeling gemaakt voor de verschillende onderdelen. Rekening houdend met comfort, beleving en veiligheid van de gasten
  • Nieuwsbrieven verzonden aan deelnemers
  • Ledenwerving campagne opgezet
  • Sociale media campagne opgezet ter vergroting van het aantal actieve deelnemers op de verschillende sociale media
  • Een Facebook eventpagina aangemaakt
  • En nog veel meer!

Evenement beleving

Deelnemers en sprekers waren allemaal zeer te spreken over de entourage en organisatie van het evenement. En daar doen wij het natuurlijk voor!

U ziet het; Mijn Organisator Organiseert, Ontzorgt en Realiseert. Wij zijn in staat om niet alleen vrij eenvoudige evenementen te organiseren. Wij kunnen ook worden ingeschakeld voor complexe evenementen. Wij geven er onze eigentijdse, aangename twist aan. En dat alles voor een zeer schappelijke vergoeding!

Hieronder kunt u kijken naar een korte video impressie van dit geslaagde evenement.

Ook een dergelijk evenement organiseren?

Bent u geïnspireerd geraakt door dit evenement? Wilt u dit ook? Neem dan vandaag contact met ons op om uw mogelijkheden te bespreken.

Zeker weten dat wij u aangenaam gaan verrassen!

Neem contact met ons op

Berichten

comments

Scroll Up